ENZO FERRARI



* 18. 2. 1898
+14. 8, 1988

Ohromný realista, který bojoval proti všem. Konzervativní chlap s ohromnou představivostí a neobyčjně moderními nápady. Byl vším a často i protikladem sebe sama - a často nepříjemným šéfem, ne vždy se sním dalo vyjít.
/N. Lauda/ "Nikdy jsem nepotkal nikoho podobného, ani trochu".
Byl to inženýr i politik a obchodník. Hrdina dvou světů - starého i nového.
/syn Piero/ "Příběh jeho úspěchu je založen na několika důležitých momentech v jeho karieře. Včas poznal, že je zapotřebí zariskovat, např. těsně po válce, kdy země byla na kolenou šel a postavil dvanáctiválcový závodní automobil."
Enzo říkával: "Moji jezdci mají vozy s nimiž mohou vyhrávat. Když mi někdo tvrdí, že se auto chová divně, tak to přesně znamená, že se s mým vozem neumí sžít."
Po celých 40 let vytvářel tento geniální výrobce, který strávil čas první světové války jako podkoní oslů, ojedinělou řadu vysoce výkonných automobilů, které jsou vyhledávány krály, celebritami i sběrateli po celém světě. Byl hrdý, velkorysý, nekompromisní maximalista s chutí riskovat jako Ferrari. Enzo Ferrari dal světu mimo jiné nový tvar automobilu, byl velmi dobrý vyjednávač, byl neústupný, tak dobře prodával sebe i Ferrari.

Enzo Ferrari byl Enzo Ferrari - tečka.